Prajitura cu gem de gutui

Prajitura cu gem de gutui

luni, 5 martie 2012

Prajitura cu ananas si crema de branza

     Am vrut avut ieri pofta de ceva dulce... asa, sa mearga cu ziua superba de duminica de care am avut parte, asa ca am cautat prin dulapuri si am incercat sa fac ceva dulce cu ce am gasit (caldura mare monser, lene si mai mare), dar cred ca m-am descurcat cu ce am gasit... iata ce a iesit...


Pentru blat va trebuie:

  • 5 oua
  • 180g zahar
  • 5 linguri de ulei
  • 150g faina
  • un praf de sare
  • vanilie
Pentru umplutura si sirop:
  • un compot de ananas (rondele)
  • o lingura de zahar
  • o lingura cu varf si jumatate de amidon
  • o lingura de zeama de lamaie
Pentru crema:
  • 200ml de smantana grasa (35%)
  • 2 linguri de zahar pudra
  • o lingurita de extract de vanilie (sau zahar vanilat)
  • 400g branza dulce cremoasa
     Se separa ouale, albusurile se bat spuma cu zahar si un praf de sare, galbenusurile se freaca cu ulei apoi se combina amestecand usor cu o lingura de lemn adaugand vanilie si faina (atentie nu amestecati prea repede sau prea mult, totul se face usor amestecand de jos in sus).


     Aluatul obtinut se toarna intr-un vasde yena/tava unsa bine cu unt sau ulei si tapetata cu faina (sau cu hartie de copt) si se da la cuptorul preincalzit, se tine pana cand trece testul scobitorii.


     Dupa ce s-a racit, se insiropeaza prajitura ori cu un sirop din zahar cu apa si arome, ori cu suc natural de mere (cum am facut eu).


      Se taie rondelele de ananas in doua si se aseaza pe prajitura. Siropul de la ananas se pune la foc cu o lingura de zahar si zeama de lamaie, apoi se dizolva amidonul cu o lingura de sirop si se adauga la fiert. Se amesteca bine pana cand incepe sa se ingroase, se mai tine putin la foc si se da la o parte sa se racoreasca putin amestecand continuu. Se toarna peste rondelele de ananas intinzand jeleul uniform peste toata prajitura.


     Se prepara crema mixand bine smantana rece de la frigider, iar dupa ce s-a legat se adauga zahar pudra si vanilie. Se mai mixeaza cateva minute apoi se adauga branza. Se mai mixeaza putin si se intinde peste prajitura (atentie, prajitura trebuie sa fie rece, jeleul trebuie sa fie deja intarit).


     Se da apoi la frigider cateva ore. Se serveste rece... S-aveti pofta!

 




Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu