Prajitura cu gem de gutui

Prajitura cu gem de gutui

miercuri, 4 aprilie 2012

Prajitura cu fulgi de cocos - de post

     Aceasta prajitura este foarte simplu de facut (va ia maxim 5 minute de facut aluatul), este economica si foarte gustoasa. Eu am folosit apa minerala dar mai puteti folosi in loc, lapte de orez sau lapte de soia (sau lapte de vaca, daca nu doriti sa faceti o prajitura de post), dar cel mai pufoasa iese cu apa minerala.


     Ingrediente:
  • o cana de faina
  • o cana de fulgi de cocos
  • o cana de zahar
  • o cana de apa minerala
  • un plic de praf de copt
  • esenta sau zahar vanilat
  • un praf de sare
  • 2 lingurite de cacao
     Eu am folosit o masura speciala de 250ml pentru ca nu am vrut sa fac o prajitura mare, voi puteti sa folositi orice cana/pahar, dar cel mai important e sa folositi aceeasi masura si pentru restul ingredientelor. Se amesteca faina, zahar, cocos, praf de copt apoi se adauga apa minerala in care am pus vanilia. 



     Se formeaza astfel un aluat moale din care turnam 3/4 intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu faina. Restul de aluat se amesteca cu cacao si se pune si el in tava.


     Se da la cuptor 35-40 de minute iar inainte de a o scoate, se verifica cu scobitoarea. Inainte de a taia prajitura, lasati-o sa se raceasca complet. Se pudreaza cu zahar inainte de servire. S-aveti pofta!






6 comentarii:

  1. chiar merita incercata, arata foarte bine...

    RăspundeţiȘtergere
  2. este foarte buna; am incercat-o! e nemaipomenita! eu am adaugat insa jumate de cantitate de zahar.....nu imi plac prajiturile foarte dulci; fiica mea o adora + ca e foarte sanatoasa ptr copii;
    vreau sa mai incerc si alte retete!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Ma bucur ca ti-a reusit si sper sa mai incerci si alte retete de pe acest site cu acelasi succes! Pupici si un an nou fericit si plin de impliniri!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Salut. Sunt cea mai nepriceputa sotie cand e vorba de prajituri cu agenti de crestere, fie ele chec-uri, fie negrese, fie orice altceva care are praf de copt sau bicarbonat. Mi-am zis totusi, sa mai incerc o varianta. Am o intrebare. Este normal sa aiba suprafata crocanta? Sotul meu a zis: e buna la gust... dar e ca o guma! :)) Vreau sa mai fac una, tot azi, voi incerca sa pun compozitia toata intr-o singura tava (o pusesem in doua tavi din frica "sa nu se lase") insa poate ai ceva sugestii pentru fete neindamanatice asa ca mine. Sa o coc la foc mic, sau tare? flacara bate de jos, e in regula?
    Nu mai spun ca mie mi s-a prins putin de tava, ma gandesc ca din cauza zaharului...(oare tot din cauza lui s-a facut asa crocanta?)
    Gospodinelor iscusite, recomand cu toata inima prajitura asta. E foarte buna la gust, pufoasa si dulce. Numai a mea a iesit "ca guma" :))

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! In primul rand imi cer scuze pentru raspunsul intarziat. In al doilea rand, nu cred ca trebuia s-o pui in doua tavi, una era sufucient si nu trebuie sa-ti faci griji pentru praful de copt sau bicarbonat (sau in legatura cu orice agent de crestere). Prajitura se lasa doar cand NU se pune nici un agent de crestere si albusurile nu se bat suficient de tare sau se pune prea putina faina, etc (sunt multe motive).
      Eu zic sa mai incerci o data si sa urmezi exact etapele din reteta (nu iti face griji, e triplu testata).
      Ah! si cat despre textura gumata, e normal sa fie asa, pentru ca are mult zahar si mult cocos care e foarte uscat. Pentru ca e o prajtura de post, nu are oua sau unt care ar fi dat oricarei prajituri o textura mai moale si alunecoasa.
      Sper ca data viitoare sa-ti iasa si daca mai ai dubii sau intrebari, te rog sa-mi scrii! Cu mult drag,

      Oana

      Ștergere